راهنمای کتاب

Search
Close this search box.

گردشی در باغ پریان؛ کتابخانه جهانی و آنلاین کودکان با کتابهای فارسی

آزیتا قهرمان

کتابخانه بین المللی کودکان یک مجموعه بسیار گسترده و گرانبها از کتاب قصه کودکان به زبان های مختلف دنیا ست. در این کتابخانه دیجیتالی گزیده ای از مهم ترین و با ارزش ترین کتاب های داستان از گوشه و کنار دنیا و به زبان های گوناگون جمع آوری و منتشر شده است. تنوع و وسعت این کتابخانه به گونه ای است که شما از قدیمی ترین قصه های هر سرزمین، قصه های پریان، افسانه ها ی قومی و اسطوره های قدیمی تا جدیدترین قصه های مدرن و پرفروش کودکان را می توانید پیدا کنید و روی صفحه کامپیوتر، تبلت و یا گوشی موبایل خود آن را بارها به همراه نقاشی های رنگی بخوانید؛ تماشا کنید و یا بشنوید.

این کتابخانه به صورت رایگان کتاب ها را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد اما امکاناتی برای همکاری مالی جهت گسترش فعالیت ها و یا تبادل اطلاعات نیز فراهم  کرده است. شما می توانید هر کتابی را که در این مجموعه پسندیده اید و یا دوست دارید برای آشنایان و دوستانتان بفرستید یا آن را در سایت ها، وبلاگ ها و صفحات اینترنتی با دیگران سهیم شوید. در این کتابخانه علاوه بر جدیدترین عناوین کتاب های قصه در سرتاسر دنیا از کتاب هایی که جوایز بین المللی دریافت کرده اند و یا در زبان اصلی برگزیده و یا تقدیر شده اند نیز مطلع می شوید.

در بخش انگلیسی (+) گزیده ای از مهم ترین قصه های کودکان از دوران های پیش تا امروز در دسترس است؛ آثار هانس کریستین اندرسن، افسانه های لافونتن، قصه های برادران گریم و افسانه های قومی و داستان های کهن یونانی و هند و اروپایی فرصت خوبی برای مطالعه و یا تحقیق است. همان طور که امکان مراجعه به کتاب های  انگلیسی، روسی، فرانسوی، آلمانی، سوئدی و هندی و عربی، مغولی وحتا بعضی زبان های مهجور آفریقایی فراهم است. تورق کتاب ها و تماشای آثار نقاشان و تصویر گرانی از گوشه و کنار دنیا فرصت خوبی برای دیدن و لذت بردن از طرح و نقشمایه های بومی و فرهنگی سرزمین های مختلف در رنگ های دل انگیز  وایده های ناب و تخیلی سرشار برای رابطه با کودکان دنیاست. همچنین  فایل های صوتی که به همراه بعضی کتاب ها در دسترس است امکان شنیدن قصه ها را میسر کرده است. این کتابخانه یکی از زیباترین و پر تنوع ترین سایت های کتاب دیجیتالی است که با مراکز مهم ادبیات کودک در اقصا نقاط ذنیا  ارتباط و همکاری  نزدیک دارد.

در بخش فارسی سایت (که با انتخاب زبان می توانید به آن برسید مثلا در اینجا) شما قدیمی ترین افسانه هاو متل ها و لالایی های فارسی، قصه های پریان، کتاب های نایاب و بسیاری از کتاب داستان هایی که در ۶۰ سال اخیر منتشر شده اند در اختیار خواهید داشت (تا امروز ۴۷۶ کتاب) و همچنین کارهایی که نویسندگان شناخته شده ایرانی برای کودکان نوشته اند؛ مانند آثاری از نیما یوشیج‌، صمد بهرنگی، احمد رضا احمدی،‌ فرشته مولوی، محمود مشرف آزاد تهرانی، پرویز دوایی و بسیاری دیگر.

همچنین همراه با خواندن می توانید مروری بر گرافیک و تصویرگری و صفحه آرایی کتاب های قصه در سال های اخیر داشته باشید. تقسیم بندی موضوعی و  تعداد صفحات و نمایه و نام ناشر و تاریخ و توضیح همراه با هر کتاب راه خوبی برای آشنایی با موضوع و محتوای قصه ها و سبک و شیوه نویسنده است که اطلاعات مفیدی را برای انتخاب زمینه مورد علاقه خواننده به او می دهد.

برای خود من سال هاست این کتابخانه یکی از قشنگ ترین گوشه های دنج و صمیمی دنیا ست که چشم اندازی شاد و دلپذیر دارد. فکر می کنم مرور و خواندن این قصه های خوشایند وروایت های ماندگار و شیوا  همراه با تماشای صفحات رنگینی که با کیفیت بسیار عالی اسکن شده اند هم برای شما و هم کودک تان که این قصه ها را می خواند زیبا ترین لحظه ها را خواهد آفرید.

همرسانی کنید:

مطالب وابسته