راهنمای کتاب

Search
Close this search box.

رقص کلاغ روی شانه مترسک

تادانه

نخستین رمان سمیرا ابوترابی با عنوان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین رمان سمیرا ابوترابی با عنوان «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» که پیش از انتشار برگزیده دومین دوره جایزه رمان اول ماندگار شده است از سوی نشر آموت منتشر شد.

این داستان روایتی است از  پریزاد دختر ایرانی الاصلی که برای اولین بار به وصیت پدرش به ایران می آید تا شش ماهی را با خانواده‌ پدریش زندگی کند. از آنجا که در تمام سال‌های کودکی و نوجوانی پریزاد هرگز رابطه‌ای با این خانواده وجود نداشته، خود پریزاد هم سرگردان از وصیت پدر و تنها به دلیل علاقه و احترامی که به روح پدرش دارد، با تردید به ایران می‌آید.

ماجرای رمان از ورود پریزاد به ایران و واکنش ها نسبت به حضور غریب او با ظاهری نه چندان پذیرفته در خانواده‌ پدری آغاز می‌شود و کم‌کم دامنه روابط پریزاد به غریبه‌ترها می‌کشد. آدم‌هایی که دوستدارش می‌شوند و یا حالت تدافعی نسبت به او می گیرند.

در این میان تمام خود در گیری های یک دختر جوان دارای اندیشه‌های سنتی و مذهبی در غالب یک دختر کاملا اجتماعی و به روز، در ارتباط با دیگران و چگونگی پذیرفته شدنش از سوی نسل جوان امروز ایران، تم اصلی رمان را به خود اختصاص می‌دهد.

«رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» ماجرای دلبستگی غریب جوانی است به پریزاد. کسی که هرگز با عقاید مذهبی پریزاد کنار نیامده است. آنگونه که خود را همچون کلاغی که باید از مترسک دور بشود و نمی تواند، توصیف می‌کند.

او می‌ماند و بر شانه‌های مترسکش پای می‌کوبد تا شاید این پایکوبی، کابوس کلاغ گونه بودن را از ذهنش براند و یا پریزاد را همچون مترسکی که برخاک می افتد، از پای درآورد.

رمان رقص کلاغ روی شانه های مترسک در ۴۰۰ صفحه به قیمت ۲۱۵۰۰  تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

همرسانی کنید:

مطالب وابسته