راهنمای کتاب

Search
Close this search box.

مروری بر کارهای آگاه به بهانه حضورش در نمایشگاه

قفسه

موسسه انتشارات آگاه پس از چهار سال غیبت امسال در نمایشگاه کتاب حضور دارد و چند عنوان جدید هم برای این دوره از نمایشگاه منتشر کرده است که مروری کوتاه به برخی از آن ها خواهیم کرد.

۳۳۹۸۴۲۴۹

نام اثر:‌ مجموعه مقالات آسیب های اجتماعی در ایران

انتشارات آگاه مجموعه ای ۹ جلدی از دومین همایش آسیب های اجتماعی در ایران را با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران منتشر کرده است که برای علاقه‌مندان به جامعه شناسی جالب و خواندنی است.

آسیب‌های اجتماعی خانواده ( جلد ۱)

آسیب‌های کودکان و نوجوانان و جوانان (جلد ۲)

اعتیاد به مواد مخدر و خودکشی ( جلد ۳)

کجروی، بزه‌کاری و انحرافات اجتماعی ( جلد ۴)

بحران هویت و آنومی ( جلد ۵)

حرم، جنایت و وندالیسم ( جلد ۶)

آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی، روابط همسایگی و آپارتمان‌نشینی ( جلد ۷)

مسائل و مشکلات اجتماعی ( جلد ۸)

آسیب‌های اجتماعی – اقتصادی ( جلد ۹)

n00221215-t

 

 

 

نام اثر: عذاب یا هفت خان زندگی
نویسنده:‌ محمد رحیم اخوت

انتشارات آگاه رمانی تازه از محمد رحیم اخوت با عنوان عذاب یا هفت خان زندگی منتشر کرده است. اخوت خود درباره این رمان می‌گوید: «اگر به داستان‌های پرماجرا علاقه‌مندید، از مطالعه این کتاب بپرهیزید. ماجرای این کتاب یک زندگی معمولی و بی‌ماجراست. سرگذشت مردی که ۷۰ سال پیش در روستای کوچکی به دنیا آمد. برای ادامه تحصیل به شهر رفته و پس از سربازی و دانشگاه، کارمند شده و بعد از بازنشستگی به روستای زادگاهش بازگشته است.»

 

۳۳۱۱۵۲۴۲۲۴۴۷۴ (۱)

 

 

 

نام اثر: دو شاهکار ادبیات جهان (رومئو و ژولیت، ویلیام شکسپیر، لیلی و مجنون نظامی گنجوی)
نویسنده:‌ علی اصغر حکمت

علی‌اصغر حکمت این کتاب را پس از مغضوب شدن در زمان رضاخان و رفتن به شیراز نوشته است. کتاب در واقع بررسی تطبیقی «رومئو و ژولیت» شکسپیر با «لیلی و مجنون» نظامی و اثر بسیار برجسته‌ای در حوزه ادبیات تطبیقی است. هرمز همایون‌پور این کتاب را دوباره ویرایش کرده و به توضیح برخی لغات آن پرداخته و به نوعی کتاب را امروزی‌تر کرده است. همچنین یک مقدمه پنجاه صفحه‌‌ای درباره فعالیت‌های علی‌اصغر حکمت در فرهنگ ایران به آن اضافه کرده است.

 

۳۳۱۸۴۵۵۰۲۴۴۴۸ (۱)

 

 

 

نام اثر: آنتیگونه سوفوکل
مترجم: نجف دریابندری
نام اثر:‌ اورستیا آیسوخولوس
مترجم: محمود حسینی زاد

نشر آگه دو نمایشنامه کلاسیک در نمایشگاه امسال دارد. آنتیگونه اثر سوفوکل با ترجمه نجف دریابندری و اورستیا اثر آیسخولوس با ترجمه محمود حسینی زاد. ترجمه‌های دیگری از این آثار در بازار نشر موجود است اما آنتیگونه آگه دو مقاله معروف درباره این تراژدی در خود دارد. مقاله هگل در مورد آنتیگونه یکی از معروف‌ترین آثار در تحلیل این تراژدی است.

 

۷۴۷۵۶۲۴۷۲۶

 

 

نام اثر:‌ در میانه امنیت و ناامنی
نویسنده:‌ ایوان کلیما
مترجم:‌ فروغ پوریاوری

از دیگر تازه‌های نشر آگه می‌توان به کتاب تازه ترجمه شده ایوان کلیما یعنی در میانه امنیت و نامنی اشاره کرد که فروغ پوریاوری که پیش از این کتاب‎های «روح پراگ»، «در انتظار تاریکی، در انتظار روشنایی»، «کار گل»، «روح پراگ و چند مقاله دیگر»را از این نویسنده ترجمه کرده بود.

 

 

۶۶۹۵۳۱۷۹۶۴۳۲۹۱۰۶۵

 

نام اثر:‌ درآمدی تاریحی بر نظریه اجتماعی
نویسنده:‌ آلکس کالینیکوس
مترجم:‌ اکبر معصوم بیگی

نشر آگه برای نمایشگاه امسال کتاب درآمدی تاریخی بر نظریه اجتماعی نوشته آلکس کالینیکوس با ترجمه اکبر معصوم بیگی را بعد از ۸ سال تجدید چاپ کرده است که برای علاقه‌مندان جامعه شناسی خبر خوبی است. کتاب نگاهی تاریخی به شکل‌گیری نظریه اجتماعی و شکل‌گیری جامعه شناسی در عصر مدرن دارد.

نشر آگه و آگاه در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب از ۱۶ اردیبهشت تا ۲۶ همین ماه در شبستان، راهرو ۳۱ غرفه ۲۱ میزبان علاقه‌مندان هستند.

همرسانی کنید:

مطالب وابسته