راهنمای کتاب

Search
Close this search box.

“سه کتاب” احمد محمود

مدیر انتشارات معین از جلب رضایت خانواده احمد محمود داستان‌نویس فقید برای انتشار دوباره سه کتاب قدیمی او خبر داد؛ کتاب‌هایی که در طول این سال‌ها به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسیدند.

صالح رامسری مدیر انتشارات معین به خبرگزاری مهر گفته است: در سال‌هایی که احمد محمود هنوز شهرت فعلی را نداشت، ۳ کتاب را در اهواز به چاپ رساند که این کتاب‌ها با هزینه شخصی‌اش منتشر و توزیع شدند. «مول»، «دریا هنوز آرام است» و «بیهودگی» نام این ۳ مجموعه‌داستان بودند که تا سال‌ها بعد و زمانی که زنده بود، اجازه انتشار دوباره‌شان را نمی‌داد. بعد از اینکه دیدیم این کتاب‌ها به صورت قاچاقی و غیرقانونی در کنار خیابان به فروش می‌روند، با هماهنگی و اجازه خانواده محمود، آن‌ها را دوباره حروفچینی کرده و قصد داریم هر ۳ مجموعه‌داستان را در قالب یک کتاب با عنوان «سه‌کتاب» به چاپ برسانیم.

رامسری گفت این کتاب تا آخر دی ماه منتشر خواهد شد.

به گفته مدیر انتشارات معین، کتاب «حکایت حال:‌ گفتگو با احمد محمود» شامل مصاحبه لیلی گلستان با احمد محمود است هم به چاپ سوم رسیده است. اولین چاپ این کتاب در سال ۱۳۸۳ منتشر شده بود.

اثر دیگری از محمود هم با عنوان “قصه آشنا” در این انتشارات به چاپ رسیده که مجموعه‌‌داستانی از این نویسنده است که ۲۳ سال پیش انتشارات نگاه چاپ کرد و سپس امتیاز انتشار آن به انتشارات معین واگذار شد. «ما اولین چاپ خودمان از “قصه آشنا” و در واقع چهارمین نوبت چاپ کتاب را وارد بازار نشر کرده‌ایم.»

منبع: خبرگزاری مهر

همرسانی کنید:

مطالب وابسته