راهنمای کتاب

Search
Close this search box.

بخش دوم “کشتن مرغ مقلد” بعد از ۵۵ سال در ۲ میلیون نسخه

بی بی سی فارسی

ناشر هارپر لی، نویسنده آمریکایی، اعلام کرده است که “کشتن مرغ مقلد” تنها اثر چاپ شده او نخواهد بود و بزودی کتاب تازه او منتشر می‌شود.

به گفته این ناشر (هارپر کالینز) نخستین چاپ این کتاب که قسمت دوم کشتن مرغ مقلد است در ۳۰۴ صفحه در ژوئیه امسال در دو میلیون نسخه منتشر می‌شود.

لی این کتاب را در میانه دهه ۱۹۵۰ نوشت اما به توصیه ویراستارش آن را منتشر نکرد.

این نویسنده ۸۸ ساله گفته است که خوشحال است که دومین کتابش بعد از این همه سال منتشر می‌شود. او می‌گوید که آن موقع نویسنده تازه‌کاری بوده و آنگونه عمل کرد که به او گفته شد.

عنوان این کتاب “برو و دیده‌بانی بگمار” (Go Set a Watchman) برگرفته از آیه‌ای در کتاب اشعیا از عهد عتیق است که می گوید: “برو و دیده‌بانی بگمار تا آنچه‌ می‌بیند را اعلام‌ نماید.”

چند ماه پیش دست‌نوشته “برو و دیده‌بانی بگمار” که به نسخه تایپ شده کشتن مرغ مقلد پیوست شده بود، کشف شد.

لی گفت: “خبر نداشتم که [نسخه اصلی کتاب] هنوز هست. بنابراین وقتی تونیا کارتر، دوست عزیز و وکیلم آن را کشف کرد، حسابی شگفت‌زده و خوشحال شدم .”

 

“پس از کلی فکر و تامل با چند نفری که به آنها اعتماد داشتم، در میان گذاشتم و خوشحال شدم که از آنها شنیدم که این کتاب ارزش منتشر شدن را دارد.”

داستان برو و دیده‌بانی بگمار باز هم در شهر خیالی میکوم در ایالت آلاباما می‌گذرد که اسکات فینچ، راوی داستان برای دیدن پدرش، اتیکاس فینچ که وکیل است از نیویورک به این شهر می‌رود.

در کشتن مرغ مقلد اسکات داستانی را روایت می کند که پدرش وکالت مرد سیاه‌پوستی را به عهده می‌گیرد که به اتهام تجاوز محاکمه می‌شود.

کشتن مرغ مقلد در سال ۱۹۶۰ منتشر شد و بلافاصله برنده جایزه ادبی پولیتزر شد.

دو سال بعد رابرت مالیگان بر اساس آن فیلمی با بازی گریگوری پک ساخت که سه اسکار از جمله جایزه بهترین بازیگری را برای گریگوری پک در پی داشت.

———

تفصیل ماجرا را در گاردین بخوانید.

همرسانی کنید:

مطالب وابسته